არაქართულენოვანი სკოლების მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების მხარდაჭერა - კონსულტანტ მასწავლებელი ჯულიეტა ქვარაია

სამშობლო არ დაგავიწყდეთ!









სასწავლო პროექტი

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ჯულიეტა ქვარაია
რაიონი
ხობი
სკოლა
ხობის N1 საჯარო
ქალაქი
ხობი
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
თემის აღწერა ან სრულყოფილი დასახელება ,,სამშობლო არ დაგავიწყდეთ!“ (გალაკტიონი)
თემის შინაარსი
 მოსწავლეები გაეცნობიან ქართულ პატრიოტულ ლირიკას და წაიკითხავენ გამომეტყველებით, გაეცნობიან დაგაანალიზებენ პატრიოტული თვალსაზრისით მნიშვნელოვან ეპიზოდებს საქართველოს ისტორიიდან. გაიაზრებენ სამშობლოს წინაშ მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის აუცილებლობას.ჩამოუყალიბდებატ თანამშრომლობითი, გუნდური და ინდივიდუალური მუშაობის, შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები. პროექტის მთავარი მიმართულება განისაზღვრება  შემდეგი კთხვებით: რა არის სამშობლო? ვინ არის პატრიოტი? რას აკეთებ სამშობლოსთვის? პროექტი  შედგება შემდეგი აქტივობებისგან: ა) თავისუფალი წერა, ბ) პრეზენტაცია, გ) პოეზიის საღამო, დ) კედლის გაზეთის გამოცემა, ე) ბუკლეტის გამოცემა. მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით ხდება თითოეულ აქტივობაში მონაწილეობა.
საგანი
ქართული ენა და ლიტერატურა, ისტორია, სამოქალაქო განათლება.
დონე/კლასი  
ხობის N1 საჯარო სკოლის მოსწავლეები, საფეხური-საშუალო, XI კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
15 დღე (2 კვირა)
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ქართ. XI.1. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო მოხსენების წარმოდგენა კონკრეტული აუდიტორიის წინასე კონკრეტული მიზნით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
●წინასწარ მოფიქრებული გეგმის მიხედვით გადმოსცემს
●მკაფიოდ,  ცხადად და გასაგებად აყალიბებს განსახილველი საკითხის არსს, პრობლემის განმსაზღვრელ ასპექქტებს და საკუთარ მოსაზრებებს.
●საკუთარი მოსაზრებების გასამყარებლად იყენებს ციტატებს მხატვრული ნაწარმოებიდან და სხვადასხვა საინფორმაციო რესურსს (ფაქტებს, ფრაგმენტებს,  ინტერნეტს, აუდიო და ვიზუალურ მასალას.)
ქართ. XI. 10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ესეის დაწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
● წერს ესეის, რომელშიც პირად ან ლიტერატურულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით მსჯელობს მოცემული თემის, პრობლემების შესახებ ( ამტკიცებს, უარყოფს, გამოთქვამს ვარაუდს, ადარებს, ავლებს პარალელს)
● წერს ესეის შემოქმედებითი თვითგამოხატვისათვის, განწყობის, შთაბეჭდილებების, ემოციების და ა.შ. გადმოსაცემად.

ქართ. XI .8 მოსწავლე სშეუძლია კითხვის ეფექტური სტრატეგიების არჩევა და გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
●განსაზღვრავს კითხვის მიზანს და იყენებს შესაბამის სტრატეგიებს: მონიშნავს საკითხებს, რომელთა დაზუსტება, უკეთ გაცნობას ისურვებდა მომავალში, განიხილავს ეპოქის შესახებ  მისთვის ნაცნობ ინფორმაციას.

მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
ამოცანები:
●ინტერესების გათვალისწინებით მიზნობრივი ჯგუფების შექმნა.
●დავალებების განაწილება
●თავისუფალი წერა (ესე, ჩანახატი, ლექსი, თხზულება)
●პოეზიის საღამო
●კედლის გაზეთის გამოცემა
●ბუკლეტის გამოცემა
შედეგები:
გამოსცემენ ბუკლეტს, გამოსცემენ კედლის გაზეთს, აკეთებენ პრეზენტაციას, გამომეტყველებით კითხულობენ პატრიოტულ ლირიკას, წერილობით გამოხატავენ საკუთარ დამოკიდებულებას, განცდებს, ემოციებს.
უყალიბდებათ თანამშრომლობის, გუნდური და ინდვიდუალური მუშაობის, შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები. სოციალურ-სამოქალაქო  კომპეტენციები.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რა არის სამშობლო?
თემატური კითხვები
ვინ არის პატრიოტი?
შინაარსობრივი   კითხვები
რას ვაკეთებ სამშობლოსთვის?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლის ცოდნის, უნარ-ჩვევების, წარმოდგენების და მცდარი შეხედულებების განსაზღვრისათვის

შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლის ცოდნის, უნარ-ჩვევების, წარმოდგენების და მცდარი შეხედულებების განსაზღვრისათვის

შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას, დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების საჭიროებების, პროგრესის მონიტორინგის, საკითხის გაგების შემოწმებისათვის. ხელი შეუწყეთ მეტაკოგნიტურ აზროვნებას, დამოუკიდებელ მუშაობას და თანამშრომლობას.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგებისა და უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება, განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.
შეფასების ინსტრუმენტები მოსწავლეების მიერ საკითხის გაგების და უნარ-ჩვევების შემოწმებისათვის. წაახალისეთ მეტაკოგნიტური აზროვნება, განსაზღვრეთ მოსწავლეების სწავლის საჭიროებები შემდგომი ეტაპისათვის.
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
აღწერეთ შეფასების ფორმები, რომელსაც კლასში მოსწავლეებთან  მუშაობისას  იყენებთ  საჭიროებების განსაზღვრის, მიზნების დასახვის, პროგრესის მონიტორინგის, უკუკავშირის უზრუნველყოფის, კრიტიკული აზროვნების და პროცესების შეფასების, სასწავლო პროცესის ანალიზისთვის, სასწავლო ციკლის სხვადასხვა ეტაპზე. მოცემული შესაძლოა მოიცავდეს გრაფიკულ დამგეგმავებს (ორგანაიზერებს), ინსტრუქციებს წერითი სამუშაოსთვის, პრაქტიკული მუშაობის ჩანაწერებს, ჩამონათვალებს, გამოკითხვებსა და რუბრიკებს. ამასთანავე, აღწერდეს მოსწავლეების მიერ შექმნილი პროდუქტების აღწერას, პრეზენტაციებს, წერილობით დოკუმენტებს, ან ეტაპობრივ შეფასებებს, რომელთაც განახორციელებთ სასწავლო პროცესში. სასწავლო პროცედურების გრაფაში განმარტეთ, ვინ იყენებს შეფასებებს, როგორ გამოყენება შედეგები და სად ხორციელდება.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
კონცეპტუალური ცოდნა და ტექნიკური უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის დასაწყისში
სასწავლო პროცედურები
სასწავლო ციკლის ზუსტი აღწერა - მოსწავლეთა მიერ შესრულებული აქტივობების მასშტაბები და თანმიმდევრობა, მოსწავლეთა ჩართულობის აღწერა სწავლის პროცესის დაგეგმვაში.
    
დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
აღწერეთ, რა სახის დახმარება და ხელშეწყობა აქვთ მოსწავლეებს, მაგალითად, დამატებითი დრო სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები, ჯგუფური მუშაობა, დავალებების კალენდარი, ადაპტირებული ტექნოლოგიები, სპეციალისტების დახმარება. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების კომპონენტების მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავისი ცოდნა (მაგალითად, ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად).

არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

ღწერეთ დამატებითი დახმარების საშუალებები ენაზე მუშაობისთვის, მაგალითად, სასწავლო კურსი და ინდივიდუალური გაკვეთილები ბილინგვური მოსწავლეებისგან ან თემში მოხალისე მასწავლებლებისგან, ინგლისური ენის შემსწავლელთათვის (ELL). აღწერეთ ადაპტირებული მასალები, მაგალითად, ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები, ილუსტრირებული ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები, თარგმანის პროგრამები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების მეთოდების მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავის ცოდნა, მაგალითად, შეფასების ფორმატში - მშობლიური ენის გამოყენება, ნაცვლად ინგლისურისა, ან ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
აღწერეთ სასწავლო გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის, დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე, მოსწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები, მაგალითად, რთული დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში გამოიყენებთ.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები

ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      

ბეჭდვითი მასალები
სახელმძღვანელოები, სასწავლო გზამკვლევები, მოთხრობები, ლაბორატორიის სახელმძღვანელოები, ბიბლიოგრაფიული მასალები და ა.შ.
ინვენტარი/მასალები
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
ინტერნეტრესურსები
so-bidi-font-family: Arial; mso-bidi-font-weight: bold;">ვებმისამართები (URLs), რომლებიც ხელს უწყობს თემის მიზნების მიღწევას.
სხვა რესურსები
საველე ვიზიტები, ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.

<

0 коммент.:

Отправить комментарий

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
ბლოგის ავტორის ელფოსტა---julietaqvaraia@gmail.com | მასწავლებლის პორტფოლიო - Blogger.com | H