გაკვეთილის გეგმა
N 1
მასწავლებლის სახელი, გვარი: ჯულიეტა ქვარაია
პირადი ნომერი: 58001000754
საგანი : ქართული,
როგორც მეორე ენა
სწავლებლის საფეხური/კლასი: III / საშუალო საფეხური, X -გ
კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა 15
(კლასში არ არის სპეციალური საგანმანათლებლო
საჭიროების მქონე მოსწავლე)
გაკვეთილის თემა: ,,სატელევიზიო
გადაცემები“
გაკვეთილის მიზანი: ტელეგადაცემებთან დაკავშირებული საინფორმაციო ტექსტის
გაგება/გააზრება. საუბარი სხვადსხვა სახისა
და დანიშნულების სატელევიზიო გადაცემასთან დაკავშირებით. საკუთარი პოზიციის გამოხატვა და
არჩევანის დასაბუთება.
გაკვეთილის
თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან :
მოსმენა
ქ.მ. VII.1 მოსწავლეს
შეუძლია თანამოსაუბრეთა შორის მიმდინარე ინტერაქციის ( ინტერვიუ) მოსმენა/გაგება.
·
ამოიცნობს თანამოსაუბრეთა თვალსაზრისებს ამა თუ იმ საკითხთან დაკავშირებით.
·
ამოიცნობს დიალოგში მონაწილე პირთა მიერ გამოთქმულ დადებით
და უარყოფით შეფასებებს.
კითხვა
ქ.მ.VII.5. მოსწავლეს
შეუძლია სასწავლო მიზნით ადაპტირებული სხვადსხვა
სახის არამხატვრული ტექსტის გაგება.
შეუძლია სხვდსხვა შემეცნებითი-საინფორმაციო ტესტის წაკითხვა და გაგება.
·
ამოიცნობს ტექსტის ზედაპირზე (ექსპლიციტურად) მოცემულ ფაქტობრივ ინფორმაციას.
·
ამოიცნობს მთავარ თემას.
ლაპარაკი
ქ.მ.VII.17. მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობის მიღება.
·
სვამს და პასუხობს კითხვებს ნაცნობ თემატიკაზე.
·
თემასთან დაკავშირებით გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას, პოზიციას და განმარტავს მას.
ქ.მ.VII.18. მოსწავლეს შეძლია გაბმულად ლაპარაკი.
·
საუბრობს ტელეგადაცემების
შესახებ და ასაბუთებს თავის არჩევანს.
გეგმაში გათვალისწინებულია ,,ქართული, როგორც მეორე ენის“ სტანდარტის მოთხოვნები
მოსმენის, კითხვისა და ლაპარაკის მიმართულებით. შემსწავლელმა უნდა შეძლოს სასწავლო მიზნით ადაპტირებული არამხატვრული შემეცნებითი-საინფორმაციო ტესტის გაგება/გააზრება.
ამოიცნოს თანამოსაუბრეთა პოზიციები და მათ მიერ გამოთქმული დადებითი და უარყოფითი შეფასებები. მიიღოს მონაწილეობა ინტერაქციაში, გამოხატოს საკუთარი
პოზიცია/ დამოკიდებულება და განმარტოს ის. ვფიქრობ გაკვეთილის მიზანი ლოგიკურ კავშირშია ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნებთან და სასწავლო
წლის მოცემულ პერიოდში პროგრამით გასავლელ
თემასთან: ,,სატელევიზიო გადაცემები“.
აქტივობის მიზანი
და აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
(დაასაბუთეთ
შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილება სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
|
დრო (წთ)
|
|||||||
1
|
მისალმება,
საორგანიზაციო საკითხების მოწესრიგება: სიის
ამოკითხვა,
გაკვეთილის
თემის, მიზნისა და შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.
|
საერთო საკლასო
|
ფლიპჩარტი
(გაკვეთილის
თემის, მიზნებისა და შეფასების კრიტერიუმების თვალსაჩინოდ წარმოდგენა)
|
3წთ.
|
|||||||
2
|
პროვოცირება
საორგანიზაციო
საკითხების მოგვარების შემდეგ მოსწავლეებს მივუთითებ მონიტორზე:
დააკვირდით ფოტოებს და ისაუბრეთ მათ შესახებ- ვინ არიან? რას
აკეთებენ? სად იმყოფებიან? რომელი გადაცემებია?
კიდევ რომელი ტელეგადაცემა იცით?
|
ზეპირი ინტერაქცია
ფოტოებზე დაყრდნობით
კითხვა/პასუხი
|
საერთო საკლასო
|
პროექტორი,
მონიტორი (ვიზუალიზაცია ხელს შეუწყობს თემის უკეთ გაგებას)
|
3წთ.
|
||||||
3.
4.
5.
6.
7.
|
პრეზენტაცია
მოისმინეთ https://www.imedi.ge/ge/video/20756/quchis-gamokitkhva--qartuli-televizia-da-gadatsemebi (0:55 – 2:11) და შეასრულეთ დავალებები:
სემანტიზირება
ა)მონიშნეთ სწორი პასუხები
ცხრილში.
ბ) რას შეცვლიდნენ
ტელემაყურებლები ქართულ ტელევიზიაში? მონიშნეთ სწორი პასუხები:
დ) რომელ გადაცემებს უყურებს უფროსი თაობა? ახალგაზრდობა?
მოსწავლეებს
ვურიგებ ტელეგადაცემების პროგრამებს და ვაძლევ დავალებას:
გაეცანით ტელეგადაცემების
კვირის პროგრამას ვიდეოში გამოთქმული სურვილებისა და რეკომენდაციების მიხედვით შეაფასეთ:
არის თუ არა მაყურებელთა სურვილები გათვალისწინებული? სად? რა შემთხვევაში? გააკეთეთ
დასკვნა.
ვარჯიში
დააკავშირე ტელეგადაცემები შესაბამის ჟანრთან და დაასახელე
:
ამოიცანით სიტყვები კონტექსტის
მიხედვით და ჩაწერეთ:
მოწყობილი, დაბინძურებული, ნარჩენები, მოწვეული
|
აუდიოვიზუალური მეთოდი
ზეპირი ინტერაქცია
ლექსიკზე მუშაობა კონტექსტის მიხედვით
|
ინდივიდუალური
წყვილებში
წყვილებში
წყვილებში
|
ნაწყვეტი ტელეგადაცემიდან.
(აუდიომასალის მოსმენა. გაგება/გააზრება)
სამუშაო ფურცლები
( დავალებები მოსმენილის გლობალურ, სელექციურ და დეტალურ დონეზე გაგებისთვის)
სატელევიზიო
გადაცემების პროგრამა ( მოსასმენი დავალებიდან რესპოდენტთა სურვილები და რეკომენდაციები შედარონ მოცემულ
პროგრამას და გააკეთონ დასკვნა.)
ფლიპჩარტი
(ლექსიკის თვალსაჩინოდ წარმოდგენა გაუადვილებთ სიტყვების კონტექსტუალურად სწორად დაკავშირებას
და წაკითხული ტექსტის გაგებას )
დავალების ფურცლები
|
5 წთ
5 წთ.
4 წთ.
|
||||||
8.
|
წაიკითხეთ ტექსტი და შეასრულეთ დავალებები:
გაინაწილეთ ფუნქციები ( ამხსნელი,
შეკითხვების დამსმელი, შემჯამებელი) წაიკითხეთ
ჯგუფებში მითითებული მონაკვეთი შემეცნებითი-საინფორმაციო
ტექსტიდან და იმუშავეთ ფუნქციების მიხედვით:
ა) განმარტეთ უცხო სიტყვები / ბუნდოვანი ადგილები. (კონტექსტის
მიხედვით)
ბ) დასვით შეკითხვები
ტექსტიდან გამომდინარე.
გ) შეაჯამეთ
ტექსტი. გააკეთეთ რეზიუმე..
|
ჩაღრმავებული
კითხვა
თანამშრომლობითი სწავლება
|
ჯგუფური
|
სასწავლო მიზნით ადაპტირებული საინფორმაციო ტექსტი.(აძლევს ცოდნას/ინფორმაციას)
სამუშაო ფურცლები
(ტექსტის გაგება/გააზრების დავალებების შესასრულებლად.)
|
12 წთ.
|
||||||
6.
|
ტრანსფერი
ისაუბრე შენი საყვარელი ტელეგადაცემის შესახებ კითხვების მიხედვით:
რა ქვია ტელეგადაცემას?
ვის ან რის შესახებ არის ტელეგადაცემა?
რომელ დღეს და რომელ საათზე გადის?
ვინ არის გადაცემის წამყვანი?
რატომ მოგწონთ ეს გადაცემა?
(დაასაბუთეთ
თქვენი არჩევანი)
|
ზეპირი პრეზენტაცია
|
ინდივიდუალური
|
წინასწარ შემუშავებული
კითხვები ( ხელს შეუწყობს
საუბრის ორგანიზებულობას/თანმიმ-
დევრულობას)
|
8წთ.
|
||||||
9.
|
საშინაო დავალება
შეადგინე
სატელევიზიო გადაცემების ერთი დღის
პროგრამა, გაითვალისწინე სხვადსხვა ასაკის მაყურებელთა ინტერესები და
ახსენი , რატომ აირჩიე ეს თანმიმდევრობა?
|
არგუმენტირებული საუბარი
|
ინდივიდუალური
|
ტელეგადაცემების პროგრამები.
( დაეხმარება ასაკის გათვალისწინებით
არჩევანის გაკეთებაში.
|
1წთ.
|
||||||
1.
|
მოსწავლეთა შეფასება
|
განმსაზღვრელი
|
შეფასების რუბრიკა
|
2 წთ.
|
|||||||
12.
|
მოსწავლეების მიერ თვითშეფასების კითხვარის შევსება.
|
ჯგუფური
|
თვითშეფასების კითხვარი
|
2 წთ.
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
მოსწავლე შეძლებს: სატელევიზიო გადაცემებთან დაკავშირებული საინფორმაციო
ტექსტის გაგება-გააზრებას. ინტერაქციაში ჩართვას. სატელევიზიო გადაცემებთან დკავშირებით
საკუთარი პოზიციის/დამოკიდებულების გამოხატვას და განმარტებას.
შეფასება :
ზეპირი პრეზენტაციის შეფასების კრიტერიუმები.
პირობის შინაარსობრივი
მოთხოვნების გათვალისწინება/აზრის მკაფიოობა.
|
3ქ.
|
ამომწურავად პასუხობს მითითებულ
ყველა შეკითხვას, აზრი მკაფიოა.
|
3ქ.
|
პასუხობს, თემასთან დაკავშირებულ
ძირითად შეკითხვებს, აზრი გასაგებია.
|
2ქ.
|
საუბრობს, თუმცა ზოგ კითხვაზე არა აქვს პასუხი
ან აზრი ბუნდოვანია.
|
1ქ.
|
ვერ პასუხობს მითითებულ კითხვებს.
|
0ქ.
|
საუბრის თანმიმდევრულობა,
აზრის დასაბუთება.
|
3ქ.
|
საუბრობს თანმიმდევრულად და აზრი დასაბუთებულია.
|
3ქ.
|
საუბრობს თანმიმდევრულად, თუმცა
უჭირს აზრის დასაბუთება.
|
2ქ.
|
არათანმიმდევრულია, უჭირს აზრის გასაგებად ჩამოყალიბება.
|
1ქ.
|
ვერ ახერხებს საუბარს.
|
0ქ.
|
ნასწავლი გრამატიკული
კონსტრუქციების სწორად გამოყენება.
|
2ქ.
|
ყოველთვის სწორად იყენებს გრამატიკულ კონსტრუქციებს.
|
2ქ.
|
იყენებს, თუმცა ზოგჯერ უშვებს
ორ-სამ შეცდომას.
|
1ქ.
|
ვერ იყენებს სწორად.
|
0ქ.
|
არავერბალური
კომუნიკაცია.
|
2ქ.
|
საუბრისას კარგად იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის საშუალებებს: მიმიკა/თვალებით კონტაქტი...
|
2ქ.
|
საუბრისას უჭირს არავერბალური კომუნიკაციის საშუალებების გამოყენება: მიმიკა/თვალებით კონტაქტი...
|
1 ქ.
|
საუბრისას ვერ იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის საშუალებებს...
|
0ქ.
|
ჯგუფების თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
დიახ
|
არა
|
ნაწილობრივ
|
იყო თუ არა ყველა წევრი ჩართული?
|
|||
ითვალისწინებდით თუ არა ერთმანეთის
აზრს?
|
|||
თქვენი აზრით სწორად გადაანაწილეთ თუ არა ფუნქციები?
|
|||
დაიცავით თუ არა დროის ლიმიტი?
|
ხელმოწერა :
თარიღი : 24. 04. 2019 წ.
0 коммент.:
Отправить комментарий