პროექტის სახელწოდება: ,,ჩვენ ვიტყვით, კაცნი ჩვენა ვართ,
მარტოთ ჩვენ გვზრდიან დედანი...“ (სიმართლე თუ ნულოვანი ტოლერანტობა?)
პროექტის მთავარი იდეა: შემაჯამებელ მეცადინეობაზე მოსწავლეებს მივეცი დავალება, წარმოედგინათ ის ადგილები ვაჟას შემოქმედებიდან, რომლებმაც ყველაზე დიდი შთაბეჭდილება მოახდინეს მათზე. (მოსწავლეებმა ჩამოწერეს დაფაზე: ა) ,,იტირე? მადლი გიქნია, მე რა გამგე ვარ მაგისა, დიაცს მუდამაც უხდება გლოვა ვაჟკაცის კარგისა!“, ბ),,მტერს მოვკლავ კიდეც არ მოვჭრი, მარჯვენას მაგათ ჯავრითა“, გ),,დღეს სტუმარია ის ჩემი, თუნდ ზღვა ემართოს სახლისა“, ,,...სხვას კლავენ, ცქერა გვწადიან...“, ,,ჩვენ ვიტყვით, კაცნი ჩვენა ვართ...“
გადავწყვიტე, მეჩვენებინა ანიმაციური ფილმი-,,ადაჯიო". მივეცი შესაძლებლობა, გამოეთქვათ აზრები, გამოეკვეთათ სადისკუსიო საკითხები, რა იყო პრობლემური, რის გამოსწორებას ისურვებდნენ...
ასე წა
გადავწყვიტე, მეჩვენებინა ანიმაციური ფილმი-,,ადაჯიო". მივეცი შესაძლებლობა, გამოეთქვათ აზრები, გამოეკვეთათ სადისკუსიო საკითხები, რა იყო პრობლემური, რის გამოსწორებას ისურვებდნენ...
ასე წა
უშავებენ პროექტის სახით, შეჯერდნენ და ჩამოაყალიბონ პროექტის სახელწოდება.
პროექტის აქტუალობა: დღეს, დინამიკურად, ეთნიკურად და კულტურულად მრავალფეროვან სამყაროში, სადაც მათ უხდებათ ცხოვრება, მოწმენი არიან სხვადასხვა კონფლიქტების, შეძლებენ მათი გამომწვევი მიზეზების გათავისებას, ურთიერთგაგებას, განსხავავებული აზრის პატივისცემას, გაითავისებენ ეროვნულთან ერთად ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებებს. აქტუალურია ტოლერანტული, ჰუმანური, დემოკრატიული ღირებულებების განვითარების თვალსაზრისით. სწავლობენ მთავარი პრობლემის არამარტო ამოცნობას, არამედ ორიგინალური გადაჭრის გზებს.
გამოუმუშავდებათ კვლევა-ძიების უნარ-ჩვევები, ეუფლებიან პრეზენტაციისა და დისკუსიის წესებს, უყალიბდებათ ჯგუფური მუშაობის თვისებები, იძენენ სოციუმთან ინტეგრაციის ჩვევებს.
პროექტის მიზნები: მოსწავლეებმა შეძლონ ნაწარმოებიდან მთავარი პრობლემის ამოცნობა, ანალიზი, პარალელი ანალოგიურ შემთხვევებთან, ინტერპრეტაცია და პრობლემის გადაჭრის გზების დასახვა. საკუთარი თვითმყოფადობის გაცნობიერება, სხვათა უფლებების პატივისცემა.
უყალიბდებათ ინდივიდუალური და ჯგუფური მუშაობის, კვლევა-ძიების, პრეზენტაციისა და დისკუსიის, შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები.
მონაწილეთა ასაკი: 16-17 წლის.
ვადები/ხანგრძლივობა: 3 თვე
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას: სლაიდები, ბუკლეტი, ვიდეოკოლაჟი, თვალსაჩინოება, (რესურსი, რომელსაც შექმნიან მოსწავლეები და დაურთავენ საპრეზენტაციო მასალებს), შთაბეჭდილების წიგნი.
პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები):
ა) მოსწავლეებს მივცემ დავალებას,იფიქრონ და წამოჭრან საკითხები, რომელიც ამ თემასთან კავშირშია, დაეხმარებათ პრობლემის ანალიზსა თუ გადჭრაში, ჩამოაყალიბონ, რას წარმოადგენენ რეფერატის, რას კრიტიკული წერილის რას კვლევის სახით (სავარაუდოდ: ,,ჩვენა ვცხონდებით, უსჯულოთ კუპრში მოელით ქშენანი“, ,,ორი სიმართლე“, ,,რამ გამოიწვია ალუდასა ჯოყოლას ტრაგიზმი“, ,,რა არის რჩეულთა ნიშანი?“,,სიმართლე თუ ნულოვანი ტოლერანტობა“, ,,თხა და მგელი ერთად ძოვდეს“, რას იტყვით, მომავლის ქვეყნის რუსთველისეულ იდეალზე? ,,როგორ გავითავისოთ ადამიანებმა ,,...და მოგვიტევენ ჩვენ თანანადებნი ჩვენი, ვითარცა ჩვენ მივუტევებთ, თანამდევთა მათ ჩვენთა“.
ბ) კლასს ვავალებ ყურადღებით გაიაზრონ თითოეული საკითხი და თვითონ შეარჩიონ, რომელ საკითხზე იმუშავებენ, შემდეგ ვქმნი მიზნობრივ ჯგუფებს თითოეულ თემაზე სამუშაოდ.(ვუთითებ შესაბამის მასალას: ვაჟას პოემები: ,,ალუდა ქეთელაური“, ,,სტუმარ-მასპინძელი“, პუბლიცისტური წერილი: ,,კოსმოპოლიტიზმი და პატრიოტიზმი“, ,,კლდემ მხოლოდ ერთხელ სთქვა“, მიხეილ ჯავახიშვილის ,,ეშმაკის ქვა“, გიორგი ლეონიძის ,,მარიტა“, თქმულება ცოტნე დადიანის გმირობაზე, ,,ვეფხისტყაოსანი“, ილია ჭავჭავაძის ,, საახალწლო მოთხრობა“...ტელეგადაცემები, რომელთაც ჩათვლიან საჭიროდ, ნახონ ანიმაციური ფილმი-,,ადაჯიო.“
გ) თითოეულმა ჯგუფმა საპრეზენტაციო დავალებასთან ერთად წარმოადგინოს რესურსი -
თვალსაჩინოება თემასთან დაკავშირებით.
დ) ვიდეოკოლაჟის შექმნა
ე) ბუკლეტების გამოცემა
ვ) ტოქ-შოუ (საჯარო დისკუსია)
ვ) აქცია-,,გიყვარდეთ კაცნო ერთმანეთი!“
ზ) გამოკითხვა სკოლაში -,,ვისთან ვიმეგობროთ?“, ანუ პროექტი გრძელდება...
საგნებთან, საგნობრივ ჯგუფთან, ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: რელიგია, ისტორია, სახვითი ხელოვნება, ისტ.
პროექტის ხელმძღვანელი - ჯულიეტა ქვარაია, julietaqvaraia@gmail.com
პროექტის ვებ-გვერდი/ბლოგი:
სასწავლო პროექტი
სასწავლო თემის ავტორი
| ||
სახელი და გვარი
|
ჯულიეტა ქვარაია
| |
რაიონი
|
ხობი
| |
სკოლა
|
ხობის N1 საჯარო
| |
ქალაქი
|
ხობი
| |
თემის მონახაზი
| ||
თემის დასახელება
| ||
თემის აღწერა ან სრულყოფილი დასახელება ,,სამშობლო არ დაგავიწყდეთ!“ (გალაკტიონი)
| ||
თემის შინაარსი
| ||
მოსწავლეები გაეცნობიან ქართულ პატრიოტულ ლირიკას და წაიკითხავენ გამომეტყველებით, გაეცნობიან დაგაანალიზებენ პატრიოტული თვალსაზრისით მნიშვნელოვან ეპიზოდებს საქართველოს ისტორიიდან. გაიაზრებენ სამშობლოს წინაშ მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის აუცილებლობას.ჩამოუყალიბდებატ თანამშრომლობითი, გუნდური და ინდივიდუალური მუშაობის, შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები. პროექტის მთავარი მიმართულება განისაზღვრება შემდეგი კთხვებით: რა არის სამშობლო? ვინ არის პატრიოტი? რას აკეთებ სამშობლოსთვის? პროექტი შედგება შემდეგი აქტივობებისგან: ა) თავისუფალი წერა, ბ) პრეზენტაცია, გ) პოეზიის საღამო, დ) კედლის გაზეთის გამოცემა, ე) ბუკლეტის გამოცემა. მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით ხდება თითოეულ აქტივობაში მონაწილეობა.
| ||
საგანი
| ||
ქართული ენა და ლიტერატურა, ისტორია, სამოქალაქო განათლება.
| ||
დონე/კლასი
| ||
ხობის N1 საჯარო სკოლის მოსწავლეები, საფეხური-საშუალო, XI კლასი
| ||
განხორციელების დროის ჩარჩო
| ||
15 დღე (2 კვირა)
| ||
თემის საფუძვლები
| ||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
| ||
ქართ. XI.1. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო მოხსენების წარმოდგენა კონკრეტული აუდიტორიის წინასე კონკრეტული მიზნით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
●წინასწარ მოფიქრებული გეგმის მიხედვით გადმოსცემს
●მკაფიოდ, ცხადად და გასაგებად აყალიბებს განსახილველი საკითხის არსს, პრობლემის განმსაზღვრელ ასპექქტებს და საკუთარ მოსაზრებებს.
●საკუთარი მოსაზრებების გასამყარებლად იყენებს ციტატებს მხატვრული ნაწარმოებიდან და სხვადასხვა საინფორმაციო რესურსს (ფაქტებს, ფრაგმენტებს, ინტერნეტს, აუდიო და ვიზუალურ მასალას.)
ქართ. XI. 10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ესეის დაწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
● წერს ესეის, რომელშიც პირად ან ლიტერატურულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით მსჯელობს მოცემული თემის, პრობლემების შესახებ ( ამტკიცებს, უარყოფს, გამოთქვამს ვარაუდს, ადარებს, ავლებს პარალელს)
● წერს ესეის შემოქმედებითი თვითგამოხატვისათვის, განწყობის, შთაბეჭდილებების, ემოციების და ა.შ. გადმოსაცემად.
ქართ. XI .8 მოსწავლე სშეუძლია კითხვის ეფექტური სტრატეგიების არჩევა და გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
●განსაზღვრავს კითხვის მიზანს და იყენებს შესაბამის სტრატეგიებს: მონიშნავს საკითხებს, რომელთა დაზუსტება, უკეთ გაცნობას ისურვებდა მომავალში, განიხილავს ეპოქის შესახებ მისთვის ნაცნობ ინფორმაციას.
| ||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
| ||
ამოცანები:
●ინტერესების გათვალისწინებით მიზნობრივი ჯგუფების შექმნა.
●დავალებების განაწილება
●თავისუფალი წერა (ესე, ჩანახატი, ლექსი, თხზულება)
●პოეზიის საღამო
●კედლის გაზეთის გამოცემა
●ბუკლეტის გამოცემა
შედეგები:
გამოსცემენ ბუკლეტს, გამოსცემენ კედლის გაზეთს, აკეთებენ პრეზენტაციას, გამომეტყველებით კითხულობენ პატრიოტულ ლირიკას, წერილობით გამოხატავენ საკუთარ დამოკიდებულებას, განცდებს, ემოციებს.
უყალიბდებათ თანამშრომლობის, გუნდური და ინდვიდუალური მუშაობის, შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები. სოციალურ-სამოქალაქო კომპეტენციები.
| ||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
| ||
ზოგადი კითხვა
|
რა არის სამშობლო?
| |
თემატური კითხვები
|
ვინ არის პატრიოტი?
| |
შინაარსობრივი კითხვები
|
რას ვაკეთებ სამშობლოსთვის?
| |
შეფასების გეგმა
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
აღწერეთ შეფასების ფორმები, რომელსაც კლასში მოსწავლეებთან მუშაობისას იყენებთ საჭიროებების განსაზღვრის, მიზნების დასახვის, პროგრესის მონიტორინგის, უკუკავშირის უზრუნველყოფის, კრიტიკული აზროვნების და პროცესების შეფასების, სასწავლო პროცესის ანალიზისთვის, სასწავლო ციკლის სხვადასხვა ეტაპზე. მოცემული შესაძლოა მოიცავდეს გრაფიკულ დამგეგმავებს (ორგანაიზერებს), ინსტრუქციებს წერითი სამუშაოსთვის, პრაქტიკული მუშაობის ჩანაწერებს, ჩამონათვალებს, გამოკითხვებსა და რუბრიკებს. ამასთანავე, აღწერდეს მოსწავლეების მიერ შექმნილი პროდუქტების აღწერას, პრეზენტაციებს, წერილობით დოკუმენტებს, ან ეტაპობრივ შეფასებებს, რომელთაც განახორციელებთ სასწავლო პროცესში. სასწავლო პროცედურების გრაფაში განმარტეთ, ვინ იყენებს შეფასებებს, როგორ გამოყენება შედეგები და სად ხორციელდება.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა საკითხები
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო უნარ-ჩვევები
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
კონცეპტუალური ცოდნა და ტექნიკური უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის დასაწყისში
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო პროცედურები
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო ციკლის ზუსტი აღწერა - მოსწავლეთა მიერ შესრულებული აქტივობების მასშტაბები და თანმიმდევრობა, მოსწავლეთა ჩართულობის აღწერა სწავლის პროცესის დაგეგმვაში.
|
დიფერენცირებული სწავლება
| ||
სპეციალური საჭიროებები
|
აღწერეთ, რა სახის დახმარება და ხელშეწყობა აქვთ მოსწავლეებს, მაგალითად, დამატებითი დრო სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები, ჯგუფური მუშაობა, დავალებების კალენდარი, ადაპტირებული ტექნოლოგიები, სპეციალისტების დახმარება. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების კომპონენტების მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავისი ცოდნა (მაგალითად, ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად).
| |
არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
აღწერეთ დამატებითი დახმარების საშუალებები ენაზე მუშაობისთვის, მაგალითად, სასწავლო კურსი და ინდივიდუალური გაკვეთილები ბილინგვური მოსწავლეებისგან ან თემში მოხალისე მასწავლებლებისგან, ინგლისური ენის შემსწავლელთათვის (ELL). აღწერეთ ადაპტირებული მასალები, მაგალითად, ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები, ილუსტრირებული ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები, თარგმანის პროგრამები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების მეთოდების მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავის ცოდნა, მაგალითად, შეფასების ფორმატში - მშობლიური ენის გამოყენება, ნაცვლად ინგლისურისა, ან ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად.
| |
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
აღწერეთ სასწავლო გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის, დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე, მოსწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები, მაგალითად, რთული დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში გამოიყენებთ.
| |
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) | ||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი (ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
| ||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
სახელმძღვანელოები, სასწავლო გზამკვლევები, მოთხრობები, ლაბორატორიის სახელმძღვანელოები, ბიბლიოგრაფიული მასალები და ა.შ.
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
ვებმისამართები (URLs), რომლებიც ხელს უწყობს თემის მიზნების მიღწევას.
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები, ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
0 коммент.:
Отправить комментарий